قسمتی از متن................
تقليد: بطور منطقي يقين آور نيست، اما گاهي راه خوبي محسسوب مي شود؛ در عين حال سست و بي ثبات است. مانند تقليد فرزندان از پدران خود. v
فطرت و كشف شهود: از اصل شناخت حضوري است – ارزش بالاتري دارد، چون خود معلوم نزد عالم حاضر است. محرك خوبي براي آغاز انديشه است.
مشكلات: غفلت – شبهات
تنها ملاك فهم معناي آيات و الفاظ است.
اهل حديث – اهل سنت و اخباري هاي شيعه در اين گروهند
نظر: اگر عقل توان درك دين را نداش نياز به ارسال رسل و آيات نبود. پس در درك كتاب و سنت ناتوان است
Øالفاظي مانند عرش – قلم – روح – لوح مصاديقي از اشياء Øالفاظي مانند عقل – قدرت – كلام – غضب و... افعال انساني
متكلمان – فلاسفه در اين گروهند. اصول از پيش تعريف شده خود را بر قرآن تحميل مي كنند.
Øاوج افراط: مقبولات غير قطعي خود را بر كتاب و سنت بار كردند. Øآيات را بر اساس عقايد خود تفسير مي كردند. Øمهمترين اصل آنها زشتي و زيبايي قرآن است – محال بودن آمرزش بدون توبه Øهر آيه كه با عقايد آنها ناسازگار بود تأويل مي كردند (تفسير نادرست)
تعداد اسلاید : 22 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس
مبلغ واقعی 18,000 تومان 15% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,300 تومان