فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 40 صفحه
nویژگی های مکانیسم اتخاذ تصمیم
nمزایده (حراج)
nپارامترهای مزایده
nانواع مزایده
nحراج English
nحراج Dutch
nحراج های قیمت اول و Sealed bid
nحراج Vickrey
nمذاکره
nابعاد مذاکره
nمذاکره در دامنه های وظیفه محور
nپروتکل اعطای یکنواخت
nاستراتژی Zeuthen
nمزایده (حراج) بین یک عامل به نام دلال حراج (auctioneer) و مجموعه ای از عامل ها به نام پیشنهاد کننده یا خرید کننده (bidder) انجام می گیرد.
nهدف مزایده برای دلال حراج تخصیص کالا به یکی از پیشنهاد دهندگان است.
nدر بیشتر موارد دلال حراج انتظار دارد که قیمت کالا را به حداکثر برساند در حالی که پیشنهاد دهندگان انتظار دارند قیمت کالا را حداقل کنند.
n
nویژگی های زیر را دارد
nOpen cry
nپایین رونده
nنحوه عمل:
nدلال حراج با یک قیمت بالای ساختگی شروع می کند.
nدلال حراج در هر مرحله قیمت پیشنهادی را پایین می آورد تا این که عاملی حاضر شود کالا را به آن قیمت بخرد.
nسپس کالا به عاملی که حاضر به خرید کالا با آن قیمت شده، اختصاص داده می شود.