قسمی از متن....
مقدمه :
ارزشیابی به عنوان حلقه اي از زنجیره ي فعالیتهاي آموزشی معلم وتکمیل کننده سایر فعالیتهاي او همواره بخش تکمیلی وجدانشدنی از تعلیم و تربیت بوده است .
در این فعالیت معلم با استفاده ازروشها ، فنون وابزارهاي مختلف اندازه گیري بازده دانش آموزان رادر زمینه هاي مختلف درسی و رفتاري سنجش کرده و مورد ارزیابی قرار می دهد و از این طریق میزان موفقیت خود و آنان را دردستیابی وتحقق بخشیدن به اهداف آموزشی وتربیتی مشخص می نماید.
اهمیت وضرورت:
آموزش وپرورش رامی توان به صورت فرایندي تعریف کرد که بهمنظور تغییر وتعدیل رفتار دانش آموزان با توجه به هدفهاي معین طرح ریزي شده است ودر این فرایند نقش معلم عبارت است از فراهم ساختن شرایط وامکانات لازم به گونه اي که تغییرات مطلوب دررفتار دانش آموزان ایجاد شود .
براي سنجش ومشخص کردن این تغییرات همواره از عاملی همچون امتحان استفاده می شود درگذشته امتحان فقط وسیله اي براي غربال کردن دانش آموزان بود وعامل مهمی براي تعیین سرنوشت آینده دانش آموزان، به شمارمیرفت .
اما امروزه بر اثر پیشرفت روز افزون علوم وتکنولوژيودگرگون شدن مفهوم آموزش وپرورش نقش امتحان تغییر یافته است وبه عامل کشف کننده وشناساننده توانایی ها واستعدادهاي دانش آموزان وآماده سازي آنان براي شرکت در فعالیتهاي سازنده جوامع پویاي انسان تبدیل گشته است .
تعداد اسلاید : 44 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس
مبلغ واقعی 17,000 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 13,600 تومان
برچسب های مهم